« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Medij
(tisak, televizija, radio, internetski portali)
Medijska pismenost jedna je od najvažnijih životnih vještina 21. stoljeća i ključni čimbenik za donošenje na informacijama temeljenih odluka.
Medijska pismenost podrazumijeva sposobnost «konzumiranja» i kritičkog razmišljanja o informacijama dobivenim iz različitih izvora (tekst, slika, film, zvuk, animacija) kroz različite medije (tisak, televizija, radio, internetski portali).
Pametni telefoni, društvene mreže i platforme donijeli su nove izazove. Velika količina informacija neminovno je sa sobom donijela mnogo iskrivljenih ili nepotpunih informacija, lažnih tvrdnji, dezinformacija i manipulacija. Važno je uvijek iznova provjeravati vjerodostojnost i pouzdanost dobivene informacije.
Medijski smo pismeni ako znamo uočiti potrebu za informacijom, znamo informaciju pronaći, znamo je provjeriti i znamo je iskoristiti.