2013-10-04 12:09:28

Čitamo mi u obitelji svi

Poučeni pozitivnim iskustvima iz prošle školske godine, i ove školske godine uključili smo se u nacionalni projekt "Čitamo mi u obitelji svi". To je projekt promicanja čitanja, stvaranja čitalačkih navika učenika i njihovih ukućana te unaprijeđivanje učeničkih čitalačkih sposobnosti. Smislenim učestalim čitanjem, kasnijim prepričavanjem, poboljšat će se razumijevanje pročitanog, samim time obogatit dječji rječnik.,

Ovim projektom želimo ukazati na važnost čitanja kao temelja daljnjeg obrazovanja, na važnost razvijanja ljubavi i poštovanja prema knjizi, čitanju kao kvalitetnom i zabavnom provođenju slobodnog vremena, povećati interes za knjige koje nisu na popisu lektire.

Vrlo važan cilj koji želimo postići jest ukazati Vama roditeljima, na to da ste u svemu ovome, Vi ona najvažnija i prva stuba koja će pripomoći najučinkovitijem i najkvalitetnijem svladavanju tehnike čitanja i stvaranja užitka djece u čitanju, čitajući pred djecom ili s djecom u obitelji.

Projekt je osmišljen po načelu „putovanja“ knjižnične naprtnjače od jednog do drugog učenika 3. razreda. Svakog petka se prema abecednom redu učenika, odabire jedan od učenika koji nosi knjižničnu naprtnjaču kući u obitelj. Knjižnična naprtnjača gostuje u obitelji učenika pet dana. U njoj se nalaze tri zanimljive knjige i tri časopisa. Nakon završetka u matičnoj školi naprtanjača seli u područne škole.

Važno je da svi članovi obitelji tih pet dana čitaju svakodnevno barem jedan ulomak, poglavlje, i međusobno razgovaraju o pročitanom i da se druže u intimnoj aktivnosti zajedničkog čitanja.

Svoje dojmove i zanimljivosti te lijepe doživljaje zajedničkog čitanja molimo Vas da zapišite u priloženu bilježnicu dojmova. Po osobnoj želji možete svoje stranice i ukrasiti crtežima i fotografijama kao i pjesmama ili nekim satavkom.

Peti dan knjižnična naprtnajača vraća se u školu i učenik svoje doživljaje nekoliko minuta prezentira pred razredom, na taj način uči se usmenom izražavanju, izazivajući radoznalost kolega i potičući ih na čitanje i izgrađivanje pozitivnog stava prema čitanju. Projektom se stvara pozitivno i zdravo natjecateljsko ozračje što će u učenika rezultirati stvaranjem unutarnjeg zadovoljstva.

 

„Čitanje naglas, čitanje u sebi, mogućnost čuvanja u mozgu intimnih knjižnica zapamćenih riječi, zapanjujuće su sposobnosti koje postižemo neizvjesnim metodama“

(Alberto Manquel: Povijest čitanja)

 


Osnovna škola "Viktor Car Emin" Donji Andrijevci